The VG Resource

Full Version: WTF/Surprising Gaming Moments
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Had y'all VG Resource community members ever played a video game one time, and experienced a moment that either:


  1. Made you cry out "What The Fuck????"
  2. Caught you by surprise WITHOUT you expecting it.




If so, tell us those WTF/Surprising moments in this thread. I'll start off with some of mine:
  • I got to Red in Pokémon Gold version for the 1st time, and his freaking team's levels ranged from levels 73 to 81!
  • Got killed in Oil Ocean Zone Act 2 as Knuckles after climbing up to a platform with another one a few feet above it in Sonic the Hedgehog 2 (HD android port).
  • Recently, I was playing SNK vs. Capcom: Match of the Millennium as Iori Yagami, and discovering that his rival in the game is freaking Akuma!
Cuphead's "Random Mug Glitch" in Dijimmi the Great's stage is a pretty surprising moment.

(It's around the 1:10 mark.)
I will forever remember Hollow Knight where I fell into deepest and it was dark and scary with bugs crawling on the screen. I wasn't expecting such a suspenseful and anxiety ridden moment. No longer having a map, not sure where the next save space was. It was rad as well.
Recently, I attempted a Pacifist run of the original Super Mario Bros. 1 via the Nintendo Switch [NES] app, and exactly right near the end of World 2-1*, I screwed up by stomping on a damn green koopa troopa by freaking accident. >_<"




*Before y'all ask, no! I DIDN'T use the Warp Zone in World 1-2.
Recently, I signed in to the (Nintendo) Gacha game, Dragalia Lost, and I realized that I'm now the Leader of the alliance I'm a member of. That's very surprising!
(02-18-2021, 06:50 PM)Shin FireyPaperMario Wrote: [ -> ]Had y'all VG Resource community members ever played a video game one time, and experienced a moment that either:


  1. Made you cry out "What The Fuck????"
  2. Caught you by surprise WITHOUT you expecting it.




If so, tell us those WTF/Surprising moments in this thread. I'll start off with some of mine:
  • I got to Red in Pokémon Gold version for the 1st time, and his freaking team's levels ranged from levels 73 to 81!
  • Got killed in Oil Ocean Zone Act 2 as Knuckles after climbing up to a platform with another one a few feet above it in Sonic the Hedgehog 2 (HD android port).
  • Recently, I was playing SNK vs. Capcom: Match of the Millennium as Iori Yagami, and discovering that his rival in the game is freaking Akuma!

When I played Devil May Cry 1 back in 2014 I didn't undertand english and I was very shocked to see that girl betrayed the main character. (and in the hardest boss in the game)
Recently, I was playing Paper Mario in a No Hammer, No rest, No Life Shroom run, and before I finished chapter 1, I knocked the Koopa Bros. tower phase (second time they form the tower phase) via a body slam, and a perfectly timed jump command. I didn't even know you can knock the Chapter 1 boss out of the tower phase with a perfectly timed jump command back then... You learn something new about your favorite game from childhood every day. ^^"
Wanna hear a big WTF moment I had with a (Nintendo) gacha game? In Dragalia Lost, later near the end of chapter 21 of the main story mode, there is mentions of a demon character named, you wouldn't believe it, Satan!
Recently, I was playing Mortal Kombat Trilogy Extended with my 8bitdo arcade stick as Raiden, and the moment I reach MK1 Shang Tsung, the game just muted and I COULDN'T move my character with my arcade stick. Surprise
Yesterday, I was playing the mobile phone/tablet gacha game from (Nintendo), Dragalia Lost, and I got the 5* dragon, Liger, from a tenfold summon. I was so excited to unbind Liger for the 5th and FINAL time and be done with 1 of the light elemental dragon unbinding, but I was surprised and cried out "WTF???" that you can't unbind 5* dragons with duplicates. You can only unbind 5* dragons if you have 50 of the Liger's essence items. How am I supposed to know that? >: U
Bump!

I was playing Bomberman '94 on my WiiU Virtual Console earlier this afternoon, and got game ended at the 3rd boss of the game and tried to enter the 4-digit password to start where I got game ended (which is 3352, might be wrong), but accidently entered 3353 as my password. But fortunately for me, the password have me start at World 4-4. Y'all can say it's "a Happy WTF moment". ^^
===== Bump! =====
Y'all couldn't believe it, but this morning, I was playing a graded 4 player standard match in Super Bomberman R-2, and I was battling against 2 bronze graded players and 1 Gold graded player. During between the 2nd & 3rd rounds, my dad was calling me to feed the dogs. So, during the 4th round, I went afk and fed the dogs, only to come back during the 5th round to see that I'm STILL standing on my spawn point, unharmed! So, long story short, I won the 5th round and win the set.

I'm happy that the 2-bronze graded & 1 gold graded players showed some mercy while I was afk. ^^;
SPOILERS AHEAD. The plot twist with Double from mega man X4. throughout the game, he seems like a clumsy yet innocent rookie hunter that just wants to aide X. But after defeating Colonel for the second and final time, There comes the reveal that Double was a spy sent from sigma this whole time, and that he is actually a cruel, crazy, and a sadistic maverick followed by a scene of him brutally slaughtering three maverick hunters that makes you question how this game got a KA rating. Then knowing that you are next to be slaughtered. Another surprising video game moment for me was in Pokemon red and blue where after you defeat Lance, he tells you that your rival already beat him and you have to fight your rival one last time for the championship title.
This one WTF gaming moment is kinda hilarious in someway....

I played 2 Battle 64 matches earlier today, and both matches involved me pit against another Grandmaster player named lebg1234. In the 1st match, I was playing as Golem Bomber, while he was playing as Shirobon (spoiler alert: he won).

BUT in the second match.... We were both playing as Shiori Fujisaki Bomber???? What are the odds of that? XD
Treasure of the Rudras (SNES):
Surlent getting robbed by thieves, then meeting them a 2nd time and being asked to show off the treasure he just found and being robbed again.
I swear, this guy gets tricked by everything and also dies to everything. Funnily enough, in the end he's still one of the MVPs.